آیت الله جوادی آملی:کسانی که منتظرند نظام اسلامی بپاشد تا بیگانه بیاید مریض سیاسی هستند/ اختلاس غُدّه سرطانی است
| دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۵۷ ب.ظ
حضرت آیت الله جوای آملی
گفتند: کسانی که منتظرند نظام اسلامی فرو بپاشد و بیگانه بیاید، دچار مرض
سیاسی هستند، اینگونه بیماری ها را آزمایشگاه های پزشکی تشخیص نمی دهد، در
حالی که این بیماری ها محلّ ابتلای امروز جامعه ماست.
به گزارش جهان، این مرجع تقلید در دیدار دکتر جعفریان، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئولین و معاونین این دانشگاه واعضای برگزاری چهارمین همایش "طبیب روحانی" که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزارشد، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به جنبه های معنوی انسان در علومی مانند پزشکی اظهارداشتند: انسان دو بعد دارد بعد حیوانی و بعد آسمانی، وجه تمایز انسان و حیوان در بعد آسمانی و معنویی انسان است که انسان را به فرشتگان نزدیک می کند. اگر به این بُعد مهم وجودی انسان که وجه تمایز انسان و حیوان است توجه نشود، پزشکی با دامپزشکی تفاوتی نخواهد داشت. بنابراین توقف پزشکی در این بعد حیوانی انسان، تبدیل «طب» به «بیطاری» است.
ایشان علم پزشکی در عصر حاضر را مبتلا به تفکر باطل اومانیسم دانستند و گفتند: در عصر حاضر بسیاری از افراد گرفتار تفکّر اومانیستی هستند؛ خدای سبحان فرمود، من انسان را جانشین خود قرار دادم در حالی که در اومانیسم، انسان به نوعی جایگزین خداست، در این تفکر انسان آنچه را که خداوند به وسیله انبیاء خود در اختیار او گذاشته است بر فکر خودش عرضه میکند اگر مطابق تشخیص او بود آن او را می پذیرد و در غیر این صورت آن را رد می کند.
معظم له ادامه دادند: کسی که حرف انبیا را بر فکر خودش تطبیق کند و آن را میزان سخن انبیا و به اصطلاح میزان الوحی قرار بدهد و هر گونه قبول و ردش به این معیار، باشد، «خود» را جایگزین خدا می داند و نه جانشین خدا ؛ اومانیسم هم همین حرف را میزند, اگر ما باور کردیم که انسان دو بُعدی است هم زمینی است هم آسمانی، باید به هر دو بعد به صورت همزمان توجه کنیم.
حضرت آیت الله جوای آملی با اشاره به برخی بیماری های معنوی انسان از منظر قرآن کریم اظهار داشتند:بعضی از بیماریهای معنوی را قرآن کریم تشریح میکند، در فضای پزشکی امروز اینها بیماری محسوب نمی شود، در قرآن کریم فرمود اگر کسی به نامحرم طمع کرد مریض است، این را آزمایشگاههای امروزی نمیتواند جواب دهد ،در جایی دیگر می فرماید برخی منتظرند که از بیگانه چه صدایی میرسد که معاذ الله نظام اسلامی را به هم بزنند.
ایشان افزودند: اینها که منتظرند نظام اسلامی فرو بپاشد و بیگانه بیاید، دچار مرض سیاسی هستند، اینگونه بیماری ها را آزمایشگاه های پزشکی تشخیص نمی دهد ، در حالی که این بیماری ها محلّ ابتلای امروز جامعه ماست.
اختلاس غُدّه سرطانی است
ایشان خاطرنشان کردند: ما اگر باور کنیم که نگاه به نامحرم مرض است و یا اختلاس غُدّه سرطانی است، ناگزیر به دنبال راه حل و درمان آنها خواهیم رفت که البته دین علاوه بر بیان این بیماریها ، درمان آنها را نیز در اختیار بشر گذاشته است.
معظم له توجه به مسئله مرگ و ابدیت انسان را درمان بسیاری از بیماری های معنوی انسان برشمردند و اذعان داشتند:
اگر مرگ عبارت از پل است و بعد از مرگ, حیات ابد است و حیات را نمیشود با دست خالی تأمین کرد ، پس یک آزمایشگاه دیگر هم لازم است تا نتیجه بیماری های بُعد دیگر انسان را به ما نشان بدهد. ما وقتی بیماری و مرض را میفهمیم که مرگ را بفهمیم چون پایان بیماری مرگ است اگر مرگ، چاله باشد آنچه آدم را به چاله میاندازد ما آن را بیماری میدانیم، اگر مرگ، عبور به سمت حیات ابد باشد چیزی که مزاحم آسایش آن طرف است را مرض میدانیم الآن تمام مشکلات ما این است که نمی دانیم حیات و ممات چیست؟!
هیچ مشکلی در مملکت نداریم مگر به خاطر اینکه انسان را نشناختیم
ایشان افزودند: مرض در حقیقت بدون مرگ شناخته نمیشود اگر مرگ، گودال نیست و معبر است پس مرض هم باید با آن تفسیر شود. این اختصاصی به دانشکده پزشکی و فنّ شریف طبابت ندارد این درد مشترک همه علوم و همه ماست به هر کجا بروی همین درد هست، ما هیچ مشکلی در جامعه نداریم مگر اینکه انسان را نشناختیم.
خاطرنشان می شود، چهارمین همایش طبیب روحانی با تجلیل از مقام علمی و معنوی حضرت آیت الله جوادی آملی در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد. پیش از این چهر هایی مانند آیت الله العظمی محمدتقی بهجت، آیت الله کشمیری و آیت الله علامه حسن زاده آملی مورد تجلیل قرار گرفته بودند.
منبع: حوزه
به گزارش جهان، این مرجع تقلید در دیدار دکتر جعفریان، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئولین و معاونین این دانشگاه واعضای برگزاری چهارمین همایش "طبیب روحانی" که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزارشد، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به جنبه های معنوی انسان در علومی مانند پزشکی اظهارداشتند: انسان دو بعد دارد بعد حیوانی و بعد آسمانی، وجه تمایز انسان و حیوان در بعد آسمانی و معنویی انسان است که انسان را به فرشتگان نزدیک می کند. اگر به این بُعد مهم وجودی انسان که وجه تمایز انسان و حیوان است توجه نشود، پزشکی با دامپزشکی تفاوتی نخواهد داشت. بنابراین توقف پزشکی در این بعد حیوانی انسان، تبدیل «طب» به «بیطاری» است.
ایشان علم پزشکی در عصر حاضر را مبتلا به تفکر باطل اومانیسم دانستند و گفتند: در عصر حاضر بسیاری از افراد گرفتار تفکّر اومانیستی هستند؛ خدای سبحان فرمود، من انسان را جانشین خود قرار دادم در حالی که در اومانیسم، انسان به نوعی جایگزین خداست، در این تفکر انسان آنچه را که خداوند به وسیله انبیاء خود در اختیار او گذاشته است بر فکر خودش عرضه میکند اگر مطابق تشخیص او بود آن او را می پذیرد و در غیر این صورت آن را رد می کند.
معظم له ادامه دادند: کسی که حرف انبیا را بر فکر خودش تطبیق کند و آن را میزان سخن انبیا و به اصطلاح میزان الوحی قرار بدهد و هر گونه قبول و ردش به این معیار، باشد، «خود» را جایگزین خدا می داند و نه جانشین خدا ؛ اومانیسم هم همین حرف را میزند, اگر ما باور کردیم که انسان دو بُعدی است هم زمینی است هم آسمانی، باید به هر دو بعد به صورت همزمان توجه کنیم.
حضرت آیت الله جوای آملی با اشاره به برخی بیماری های معنوی انسان از منظر قرآن کریم اظهار داشتند:بعضی از بیماریهای معنوی را قرآن کریم تشریح میکند، در فضای پزشکی امروز اینها بیماری محسوب نمی شود، در قرآن کریم فرمود اگر کسی به نامحرم طمع کرد مریض است، این را آزمایشگاههای امروزی نمیتواند جواب دهد ،در جایی دیگر می فرماید برخی منتظرند که از بیگانه چه صدایی میرسد که معاذ الله نظام اسلامی را به هم بزنند.
ایشان افزودند: اینها که منتظرند نظام اسلامی فرو بپاشد و بیگانه بیاید، دچار مرض سیاسی هستند، اینگونه بیماری ها را آزمایشگاه های پزشکی تشخیص نمی دهد ، در حالی که این بیماری ها محلّ ابتلای امروز جامعه ماست.
اختلاس غُدّه سرطانی است
ایشان خاطرنشان کردند: ما اگر باور کنیم که نگاه به نامحرم مرض است و یا اختلاس غُدّه سرطانی است، ناگزیر به دنبال راه حل و درمان آنها خواهیم رفت که البته دین علاوه بر بیان این بیماریها ، درمان آنها را نیز در اختیار بشر گذاشته است.
معظم له توجه به مسئله مرگ و ابدیت انسان را درمان بسیاری از بیماری های معنوی انسان برشمردند و اذعان داشتند:
اگر مرگ عبارت از پل است و بعد از مرگ, حیات ابد است و حیات را نمیشود با دست خالی تأمین کرد ، پس یک آزمایشگاه دیگر هم لازم است تا نتیجه بیماری های بُعد دیگر انسان را به ما نشان بدهد. ما وقتی بیماری و مرض را میفهمیم که مرگ را بفهمیم چون پایان بیماری مرگ است اگر مرگ، چاله باشد آنچه آدم را به چاله میاندازد ما آن را بیماری میدانیم، اگر مرگ، عبور به سمت حیات ابد باشد چیزی که مزاحم آسایش آن طرف است را مرض میدانیم الآن تمام مشکلات ما این است که نمی دانیم حیات و ممات چیست؟!
هیچ مشکلی در مملکت نداریم مگر به خاطر اینکه انسان را نشناختیم
ایشان افزودند: مرض در حقیقت بدون مرگ شناخته نمیشود اگر مرگ، گودال نیست و معبر است پس مرض هم باید با آن تفسیر شود. این اختصاصی به دانشکده پزشکی و فنّ شریف طبابت ندارد این درد مشترک همه علوم و همه ماست به هر کجا بروی همین درد هست، ما هیچ مشکلی در جامعه نداریم مگر اینکه انسان را نشناختیم.
خاطرنشان می شود، چهارمین همایش طبیب روحانی با تجلیل از مقام علمی و معنوی حضرت آیت الله جوادی آملی در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد. پیش از این چهر هایی مانند آیت الله العظمی محمدتقی بهجت، آیت الله کشمیری و آیت الله علامه حسن زاده آملی مورد تجلیل قرار گرفته بودند.
منبع: حوزه
- ۹۳/۱۱/۱۳
مطالب خوبی گذاشتی ولی تعجب میکنم چرا اینقدر بازدیدت کمه
می خوام یه روش خوب بهت معرفی کنم واسه بالا بردن بازدیدکنندگان وبلاگت
برو تو سایت 24 آی پی عضو شو بعد رو گزینه کسب امتیاز کلیک کن بعد امتیازات رو به وبلاگ خودت اختصاص بده بعد می بینی که چجوری بازدید وبلاگت بالا میره حتما امتحان کن
اینم آدرسش
www.24ip.ir